Turistička organizacija Brčko distrikta BiH učestvuje na 23. Međunarodnom sajmu turizma i ekologije “LIST” u Lukavcu. Ovaj prestižni sajam okupio je veliki broj izlagača iz Bosne i Hercegovine, zemalja u regionu i šire, a predstavnici Turističke organizacije Brčko distrikta BiH posjetiocima će predstaviti bogatstvo gastronomskih specijaliteta, autentičnih domaćih rukotvorina, historijskih znamenitosti i mnoge druge turističke potencijale u Distriktu.
Ivana Damjanović, direktorica Turističke organizacije Brčko distrikta BiH kaže da sajmovi predstavljaju izuzetnu priliku za uspostavljanje veza, poslovnih konekcija, identifikovanje nekih novih poslovnih ideja, zbog čega se sa sigurnošću može reći da ova manifestacija predstavlja dobru platformu za prezentaciju i promociju turističke ponude Brčko distrikta.
“Naše učešće ima višestruku korist koja se ogleda u korišćenju mogućnosti da pokažemo šta je to što Brčko nudi, šta je to sa čime raspolažemo i da naš grad predstavimo i stvorimo sliku o gradu kao destinaciji koja nudi različitosti i koja njeguje i poštuje tradiciju i običaje. S obzirom da je ovo naš prvi nastup na Lukavačkom sajmu, mi smo se nekako fokusirali na promociji nematerijalnog kulturnog naslijeđa, odnosno domaćih rukotvorina i domaće gastronomske ponude gdje su nam zaista veliku podršku pružile udruženje Kolo srpskih sestara “Majka Jevrosima”, udruženje žena “Bošnjakinja” i Hrvatsko udruženje žena “Mame”. Ovom prilikom im se zahvaljujemo zato što to nematerijalno naslijeđe ima neprocjenjivu vrijednost iz razloga što oslikava identitet jednog naroda. Sajam u Lukavcu je jedan od najboljih sajmova turizma u našoj zemlji. Vjerujemo da ćemo kroz nastup Turističke organizacije doprinijeti da se poveća vidljivost našeg grada i da će ovo biti jedan dobar temelj za neke nove poslovne aktivnosti”, dodala je Damjanović.
Izet Nuhanović, generalni direktor sajma u Lukavcu ističe da je potrebna jedna široka podrška gradske uprave, svih nivoa vlasti i javnih institucija u organizaciji ovakvog sajma koji je okupio veliki broj izlagača.
“Mi smo u tome potpuno uspjeli i ovo je rezultat svega toga. Uspjeh sajma ovisi o kvaliteti izlagača. Kada uspijete organizovati i imati kvalitetnu postavu izlagača onda su vam potrebni posjetioci. Bez posjetilaca nećete imati izlagače naredne godine. Tako da se ja ovom prilikom zahvaljujem svim posjetiteljima koji su nam došli i to nam predstavlja ogromnu podršku u ovom poslu kojeg radimo. Hvala i svim izlagačima koji su dugi niz godina sa nama. Posebno mi je zadovoljstvo da nam je Turistička organizacija Brčko Distrikta BiH, prvi put ovdje. Zahvaljujem se na tome i nadam se da ćemo našu međusobnu saradnju nastaviti u narednim godinama. Rekordan broj do sad za ove 23 godine je 256 izlagača koji se predstavljaju direktno i indirektno. Indirektni su oni koji dolaze sa privrednim i obrtničkim komorama i ministarstvima. Ovo što vidite ovdje su direktni izlagači koji su zakupili svoje izložbene prostore i prezentuju svoje turističke potencijale i proizvode koje žele da ponude publici. Mi smo prije par godina imali i prodaju ulaznica. Cijena ulaznica je bila jedna konvertibilna marka. Sav novac smo vraćali ponovo publici kroz vrijedne nagrade. Cilj nam je bio da dođemo do informacije koliko to ljudi prođe za ta tri dana sajma. Došli smo do brojke između osam i deset hiljada posjetilaca za jedan sajam. Poslije smo prestali sa tom prodajom ulaznica i riješili smo sve svoje dileme, što bi se reklo. Znamo otprilike koliko je to. Mi u svakom slučaju očekujemo dobru posjetu ove godine”, istakao je Nuhanović.
“Za neke je ovo mali sajam, ako govorimo o nekoj lokalnoj zajednici koja nije velika u odnosu na ostale lokalne zajednice, ali sa sigurnošću možemo reći da je ovo lokalna zajednica koja na pravi način prepoznaje sajamske manifestacije kao način privlačenja investicija, turista, potpisivanja nekih važnih sporazuma, upoznavanja drugih i drugačijih, i svakako da je Brčko distrikt želio da bude na ovakvom sajmu. Dugo poznajem glavnog menadžera koji to radi sa velikom energijom, sa trudom i prilika je ovo da se i mi u Brčko distriktu zamislimo da li možemo biti bez sajma, ako govorimo da sajmove imamo i u Gradačcu i u Bijeljini i da upravo nekadašnji sajam privrede se može transformirati u neki novi sajam, tematski sajam koji bi mogao dati šansu da i naši objekti hotelijerstva budu puni. Reći ću samo da nijedan objekat ni u Tuzli, ni u Lukavicu, nije prazan, zapravo svi su popunjeni upravo gostima, izlagačima, ovdje vidimo izlagače iz Turske, Makedonije, Hrvatske, Srbije, Slovenije, što je svakako pohvalno za organizatora, a Brčko distrikt traži svoju šansu da se promoviše na različite načine, kako to već menadžment ove organizacije radi”, kazao je Aleksandar Đurić, član Upravnog odbora Turističke organizacije Brčko distrikta BiH.
Maida Babić Latifović, šefica Sektora za razvitak i promociju turizma u Turističkoj organizaciji Brčko distrikta BiH kaže da je učešće Brčko distrikta BiH na ovom sajmu dio šire strategije razvoja turizma kao jednog od važnih ekonomskih faktora.
“Cilj nam je predstaviti Brčko distrikt Bosne i Hercegovine kao atraktivnu i popularnu destinaciju koja čini spoj prirodnih ljepota, kulturno-historijskog naslijeđa i savremenog sadržaja. Na ovom sajmu ćemo predstaviti rukotvorine koje su odraz naše tradicije i kulture kao i suvenire. Također ćemo predstaviti gastronomsku ponudu Brčko distrikta. Predstavit ćemo također i turističke potencijale poput rijeke Save i planine Majevice. Također ovaj sajam je izuzetna prilika da ostvarimo saradnju sa kolegama iz drugih turističkih organizacija i drugih gradova, kako bi na taj način izgradili imidž grada Brčkog kao jednog važnijeg i ozbiljnog partnera u sferi održivog turizma”, istakla je Babić Latifović.
Sajam turizma i ekologije “LIST” u Lukavcu ostaje otvoren do sutra, a posjetioci za to vrijeme mogu prisustvovati i uživati u bogatom programu, gastro ponudama, izložbama, panel diskusijama i takmičenjima.
Izvor: radiobrcko.ba