Drugog dana održavanja Poslovnog foruma brčanske dijaspore „BhdiaFor 2024“ pod nazivom ”Investicija u siguran rast”, koji je okupio ključne aktere iz različitih sektora kako bi se razmotrile investicijske prilike, uspostavile dugoročne suradnje i potaknula zajednička ulaganja, govoreno je o primjerima povratka u Brčko i investiranja u Distrikt kao i o brendiranju BiH na globalnoj sceni.
Koordinator Brčko distrikta pri Savjetu ministara BiH Miroslav Gavrić rekao je da je jedan od zadataka Kancelarije na čijem je čelu i povezivanje sa dijasporom.
„U sklopu tih aktivnosti naš zadatak je da koordinišemo aktivnosti u Sarajevu sa nevladinim sektorom, institucijama i iseljeništvom, kada su u pitanju projekti vezani za dijasaporu. U sklopu toga se realizuje i ova dvodnevna aktivnost i mi ćemo nakon toga izabrati nekoliko preduzetnika koji prođu sa svojim projektima u okviru USAID-ovog projekta i ponuditi im da na sarajevskom Sajmu privrede imaju svoj štand i predstave svoje kompanije široj javnosti“, rekao je Gavrić dodajući da se u saradnji sa Odjeljenjem za evropske integracije Vlade Brčko distrikta uspostavlja registar dijaspore koji će pomoći u budućoj saradnji.
Predsjednik nevladine organizacije Naša perspektiva iz Sarajeva i jedan od organizatora ovog foruma Armin Alijagić rekao je novinarima da u dijaspori u tri generacije iseljenika ima oko dva miliona stanovnika sa područja BiH i veliki broj njih ima jaku želju da ulaže u svoju zemlju.
„Mi treba da budemo most koji će omogućiti protok informacija i ideja između dijaspore i nas. Puno smao radili na stimulisanju dijasporskih investicija poslovnih investicija ljudi iz dijaspore“, rekao je Alijagić i dodao da je odgovor dijaspore veoma veliki da su zainteresovani i da razvijaju svoje poslovne ideje u našoj zemlji.
Obraćajući se učesnicima foruma Lejla Matisom konsultant „Beyond Branding Agency“ sa sjedištem u Parizu rekla je da je moć brendiranja jedini način koji će doprinijeti imidžu BiH u svijetu kroz promociju pozitivnih priča iz zemlje a koje mogu doprinijeti prosperitetu BiH.
Ona je navela primjer drvorezbarstva iz Konjica čiji je proizvod zaštićen od strane UNESKO-ve liste baština i koji je nakon brendiranja prepoznatljiv na globalnoj sceni.
Nikola Krivokapić osnivač „NK grupe“, vratio se iz Katara da bi mogao investirati i raditi u Brčkom i kaže da njegova firma koja radi sa drvenim didaktičkim igračkama primjenjuje stečena iskustva i znanja iz poslovnog svijeta odakle je došao.
„Odlučio sam se za povratak i primjenjujem svjetske standarde na mikro nivou a to je moja kompanija. Vidio sam kako jedan veliki sistem kroz strateške projekte može sarađivati sa manjim kompanijama“, istakao je Krivokapić.
Učesnicima foruma putem video linka obratio se iz Australije i Brčak Edževit Mešalić osnivač Fondacije Laila iz Brčkog koji je naveo nekoliko pozitivnih primjera ulaganja dijaspore u Brčko.
Predstavnici FIPA BiH i organizatori dvodnevnog skupa, predstavnici projketa Dijaspora invest, na čelu s gradonačelnikom Brčko distrikta Zijadom Nišićem i Koordinatorom Brčko distrikta pri Savjetu ministara BiH Miroslavom Gavrićem obišli su turističke potencijale rijeke Save vozeći se u specijalizovanom brodu za te prilike. Pored potencijala iz turizma, ploveći rijekom, predstavnici FIPA BiH vidjeli su i potencijale Luke Brčko.
Izvor: radiobrcko.ba