Formiranje kadrovske strukture u Turističkoj organizaciji Brčko distrikta je preduslov za realizaciju planova na polju razvoja i promocije turizma u ovom gradu, potvrdila je direktor Turističke organizacije Brčko distrikta Ivana Damjanović.
“Skupština Distrikta nam je dala saglasnost na Izmjenu i dopunu finansijskog plana tako da ćemo vrlo brzo raspisati javni konkurs gdje će Turistička organizacija imati dva sektora, s jedne strane imaćemo Sektor za opšte, pravne i finansijsko-administrativne poslove gdje će se obavljati administrativni poslovi, logistika, javne nabavke, finansijski planovi, knjigovodstveno računovodstveni poslovi. Sa druge strane imaćemo Sektor za razvoj i promociju turizma u čijoj nadležnosti će biti promocija turističkih proizvoda, organizovanje manifestacija, priprema za sajmove i sl. Uglavnom, struka će biti zastupljena kroz oba sektora, sve sa ciljem da što bolje odgovorimo na zahtjeve i očekivanja, a od Turističke organizacije se baš mnogo očekuje”, naglasila je Damjanović.
On je rekla da se usvajanje nedavno predsatvljene Strategije razvoja turizma Brčko distrikta očekuje do kraja septembra kada bi se krenulo sa većim iskorištavanjem turističkih potencijala Distrikta koje naša lokalna zajednica ima.
“Očekuju nas i pripremne aktivnosti u vezi sa Svjetskim danom turizma, konferencije, saradnje sa drugim turističkim organizacijama. Takođe, posebnu pažnju moramo usmjeriti ka unaprjeđenju partnerstva i koordinaciju svih aktera u sektoru turizma”, navela je Ivana Damjanović.
Govoreći o potencijalima koje Brčko distrikt ima, a kada je turistička ponuda u pitanju Damjanović kaže da Brčko ima povoljan turističko – geografski položaj, prelijepu prirodu ali i bogato kulturno – istorijsko nasljeđe, gdje sve to u kompletu daje dobru predispoziciju da ovaj grad može postati atraktivna turistička destinacija.
“Što se tiče potencijala, rijeka Sava i planina Majevica su neizostavne u pomenu. Nautika na rijeci Savi, planinarenje, vožnja kvadovima, s druge strane bogata gastronomska ponuda, konzumacije vina, kuglanje, izletničke destinacije, arhitektura, kultura i tradicija naših sela. Potrebno je sve ovo ali i mnogo toga drugog, dobro uvezati, kroz dobre makrketinške kampanje plasirati i prosto razviti svijest šta zapravo imamo. Naravno, mnogo toga i nemamo i uvijek će biti nešto da nemamo, ali ni najatraktivnije turističke destinacije nemaju sve. Mi ćemo uložiti i stručnost i rad i trud da sve ono što je potencijal bude pravi turistički proizvod kojim će se zadovoljiti potrebe kako lokalnog stanovništva, naše dijaspore tako i stranih turista”, kaže Damjanović.
Iz Turističke organizacije su predvidjeli da će jedan od vidova za unaprjeđenje turizma biti planiranje i organizovanje turističkih tura, poludnedvnih, dnevnih i trodnevnih, u zavisnosti od želja.
“Ako se obilazi Brezička dolina, svrati se u Potočare u restoran Marko Polo na ručak, poslije toga spust zip lajnom u etno selu “Milijada” u Popovom Polju, a onda obilazak Azizija džamije u Brezovom Polju. Ideja o tome bi bila predstavljena u nekom vodiču i naravno propraćena vizuelnom identifikacijom na društvenim mrežama Turističke organizacije i sajtu”, ističe Ivana Damjanović.
Dodaje da su kratke, a češće manifestacije pogodne i odlične za unaprjeđenje ponude. Konferencije i sajmovi su prema njenim riječima idealni za uspostavljanje kontakata, konekcije, razmjene iskustva i privlačenje pažnje na naš grad.
“Naša vizija jeste da do sljedeće godine imamo kreiran dobar program budućeg razvoja turizma, da imamo finansijsku mogućnost da podržimo aktivnosti za razvoj i promociju Distrikta, da imamo završenu obuku za turističke vodiče, da stvorimo turističke proizvode koje ćemo distribuirati kroz različite kanale i još mnogo toga”, zaključila je direktor Turističke organizacije Brčko distrikta Ivana Damjanović.
Ona je predložila da ova organizacije od Vlade distrikta preuzme manifestaciju „Čari zime“ i tim otpočne svoje djelovanje u Distriktu.
Izvor: radiobrcko.ba